به گزارش دیار عیار، گذرگاه زیباشهر زاهدان به گونه ای طراحی شده بود که حدفاصل میدان خانم الانبیا تا میدان شهید مرادقلی به مدت دو سال مسدود می شد. علی رغم اینکه شهرداری زاهدان یکسال پیش، از آغاز پروژه مطلع بود و در خصوص اجرای پروژه میان راه آهن و شهرداری صورتجلسه وجود داشت، اما مسیر جایگزینی برای معابر گذرگاه زیباشهر لحاظ نکرد. با توجه به استقرار مراکز درمانی و دستگاه اجرایی و ضرورت تردد شهروندان، راه آهن مجبور شد برای اجرای عملیات خاکی، طرح دیوار حائل را به دیوار شمع تبدیل کند که این مسئله بار مالی حدود ۵ میلیارد تومانی را به شرکت راه آهن تحمیل کرد.
متاسفانه شهرداری و شورای ترافیک استان در زمینه پیش بینی مسیر جایگزین تدبیری اتخاذ نکردند، به همین خاطر برای تردد شهروندان دو کنارگذر طرفیت گذرگاه تعبیه شد. اجرای کنارگذر و انسداد مسیر اصلی توسط شهرداری با تاخیر حدود هشت ماهه انجام شد. آذرماه سال ۹۹ پیمان طرح گذرگاه با پیمانکار منعقد شد، یک ماه تجهیز کارگاه زمان برد، پس از تجهیز کارگاه تا شهریور ماه ۱۴۰۰ حدود هشت ماه بخاطر عدم اجرای کنارگذر توسط شهرداری زاهدان، پروژه معطل ماند.
همزمان با عملیات خاکبرداری زیرگذر، بایستی تیرهای برق میان بلوار جابه جا می شد. که این جابه جایی با تاخیر حدود سه ماهه توسط شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان صورت گرفت.
با توجه به اینکه راه آهن در بدو امر واریانت ریلی اجرا کرده سپس اقدام به اجرای سازه پل گذرگاه کرده، این مهم باعث عدم اختلال در ترافیک ریلی و جاده ای شده است. مجموعه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان، دفتر فنی استانداری، شهرداری زاهدان و شرکت توزیع برق استان باید بابت معطلی پروژه و افزایش بار مالی به دولت پاسخگو باشند.